BMW investește în baterii electrice: ce strategie abordează producătorul german
Reducerea costurilor bateriilor, majoritatea provenind din materii prime, este o provocare cheie pentru producătorii de automobile.
BMW pariază pe proiectarea eficientă și reciclarea pentru a reduce costurile bateriilor și se ferește de investiții în mine, a declarat șeful financiar Nicolas Peter, diferențiind producătorul de automobile de unii concurenți care sapă adânc în lanțul de aprovizionare.
„Nu credem că este corect să investim în mine. Considerăm că este mai important să recuperăm materii prime din mașini și alte produse”, a declarat Peter pentru Reuters.
BMW are propriul centru de cercetare a celulelor bateriei în Germania, dar a lăsat dezvoltarea pe scară largă partenerilor, plasând comenzi de mai multe miliarde de euro la CATL și EVE Energy pentru a produce celule de baterie în China și Europa.
Reducerea costurilor bateriilor, majoritatea provenind din materii prime, este provocarea cheie pentru producătorii de automobile care încearcă să genereze profituri echivalente cu cele obținute din mașinile cu motor cu combustie electrică, o țintă pe care BMW spera să o atingă cu linia sa Neue Klasse exclusiv electrică.
Concurența are alte idei
Volkswagen, spre exemplu, pariază foarte mult pe extinderea propriei producții de baterii și pe investiții în mine pentru a asigura controlul în lanțul de aprovizionare.
Mercedes-Benz a declarat că a luat o „decizie fundamentală” de a aloca capital pentru minerit și a înființat un birou de materii prime în Canada, unde a semnat anul trecut un acord de materii prime.
Peter de la BMW a spus că investiția în tehnologii care necesită mai puține minerale brute critice, inclusiv mașini alimentate cu hidrogen, a fost o altă modalitate de a reduce costurile.
BMW are o instalație de reciclare a celulelor bateriei prin intermediul joint-venture-ului în China, dar nici nu vede nevoia să dezvolte propriile instalații mari de reciclare a celulelor, a spus el.
În schimb, va dovedi cererea de materii prime reciclate prin creșterea vânzărilor mașinilor sale electrice și ar lucra cu parteneri pentru reciclarea la scară, a spus el.
„Odată cu dezvoltarea afacerii noastre, creăm motivația de a investi – dar nu trebuie să dezvoltăm noi înșine instalații mari de reciclare pentru celulele bateriei”, a spus Peter.